"My life as a heartbreaker" - Chapter 8

 
Tidigare ur My life as a heartbreaker: 

 *ett nytt röstmeddelande* "hi, i just want to say that you means everything to me, so I will talk to the fucking guys who destroyed everything we had" jag blir nästan tårögd. Jag skrev ett sms tillbaka, "we had nothing..." Jag höll på "send" knappen länge innan jag skickade. Men tillslut ville jag bara få ur mig allt. Jag grät, för jag visste att han var den ända vännen jag kunde lita på. Alison har jag inte hört något från på länge, så jag bestämde mig för att fråga om jag fick komma över. Samtidigt som jag var påväg hem, så såg jag 3 killar omringa en försvarslös kille. Jag orkade inte bry mig om vem. Så jag gick bara förbi och skulle se om det gick att se vem. Jag ser krulligt hår precis som Harrys, glittrande ögon precis som Harrys, lång välbyggd kropp precis som Harrys. Nu insåg jag. Det var Harry. "What the hell are you doing?!" Skrek jag. "Ellie, just go away, they gonna take you to."

 

"If you tell the police so I'll kill your little friend here!" Hör jag skrik bakom mig. Jag sprang fort som jag bara kunde hem till alison. Jag är så rädd. Det är verkligen något fel på dom där pojkarna. Fula är dom oxå. Dom är överallt och förstör mitt liv. Hatar dom. Ingen kommer ju få veta om jag skulle ringa polisen eller? Tänkte jag för mig själv. Jag är vid alisons hus när jag ser en skugga bakom mig. Jag blir livrädd och vänder mig hastigt om och hör ett skrik. Jag skriker själv när jag ser att det bara är alison och pustar ut, när hon bara står och skrattar.

"You scared the shit of me!" Sa jag medans jag skrattade till lite.

"Haha, sorry, just wanted to have some fun, I'm bored.", sa hon medans hon skrattade.

"Your idiot, haha".. Vi gick in och satte på en film medans vi pratade om allt som hade hänt. Hon frågade hur länge det hade hållt på, och blev då lite sur för att jag inte hade berättat tidigare. "Why didn't you tell me earlier? I'm your best friend! You can trust me." sa hon lite ledsamt.

"But... I'm sorry alison, it's just that, I met another right now." sa jag sakta.

"Do you Have a boyfriend without telling?!"

"No! Not a boyfriend. Just a friend, but we were fighting today. So can we just watch the movie?" Vi satt tysta en lång stund, och bara glodde in i tvn. Jag tittade på mobilen. Jag hade fått två sms. Ett från Harry och ett från okänd. Jag blir lite nervös, och börjar svettas.

"What's wrong ellie?", frågade alison och satte sig och tittade på mig.

"Uhm, nothing, but I should go home, sorry love you, I'll text you later, okey?" Jag sprang ut i hallen och tog på mig skorna. Jag gick ut innan jag läste smsen.

Blocked message: "We will find you.." Jag blev rädd och tittade mig omkring. Nästa sms var från Harry. Jag tänkte ignorera det, för jag var så arg på honom. Men det kanske har hänt något med honom så jag läste ändå.

Harry: "they're after you, and can track you. hide in a safe place" Jag blev så arg, han kan aldrig låta mig va. Jag kan aldrig få ett vanligt sms som killar skriver t.ex. "I love you" eller "miss u, do u want to come over?". Utan från min ända killkompis med ett sms som bara innehåller massa överbeskyddande texter som t.ex. "just run away to a safe place" jag kan lika väl strunta i han, det har aldrig hänt något ändå.

Jag fortsatte gå ända fram till stigen där man går in till gränden. Två buskar satt framför, så att ingen skulle hitta men jag som festar, hittar överallt.

 

Jag får ett sms, det är från Ellie. Äntligen förlåter hon mig. "Don't ever text me again, understand?" Jag svarar inte, men jag tänker inte ge upp. *pling*, jag fick ett till från henne. "Please, i need you now, the Guys are coming!" Jag sprang allt vad jag kunde till gränden, jag kom ihåg att vi brukade hänga där. Jag såg henne där, och var beredd med knytnävarna. Dom hade omringat henne.

"Harry! Harry!" Skrek hon.

"Please leave me Alone!" Skrek hon en stund efter.

 

De kom närmare och närmare. Jag ser Harry en glimt i mina tårfyllda svaga ögon. "Harry!" Skrek jag ännu en gång. Han sprang fram till mig, och slog ner en i taget. Medans dom låg på marken och skrek så började han gå hem igen.

"Harry what's wrong?" Sa jag snällt. Visst, vi bråkade ju, men han hjälpte ju mig.

"You only need me when something dangerous is happening. You're so selfish!" Sa han argt. "Harry wait!" Sa jag snabbt.

"What?!" Sa han strängt så jag nästan blev rädd. "I just.." Sa jag nervöst. "I thought that! You don't have anything to say just because you know that I'm right." Sa han och gick. Jag blev helt mållös. Jag trodde att jag var den skulle stå medans han ber på knä framför mig. Jag trodde aldrig att det skulle bli tvärt om.

 

Kapitel 8. Vi jobbar på kapitel 9 så det kommer ut imorgon eller i övermorgon, Hoppas att det är någon som ens läser ! :)

 

Kommentarer
Postat av: sara

jättebra meer:)xoxo

2013-07-12 @ 21:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0