"My life as a heartbreaker" - Part 1 of chapter 3

Tidigare ur My life as a heartbreaker:
"Uhm, just so you know, the par... Jag hann inte säg mer förens han stoppade mig. 
"I know. Come on, we can go to the bench and just take a sit." Föreslog han och kollade på mig frågande.
Vi gick ner till parken och satte oss. Det dröjde inte länge förens han kollade djupt in i mina ögon. Jag stelnade till för att han kollade på mig i ett bra tag. 
"Why are you starin' at me like this?" Frågade jag förvånat.
"Is it my hair? My makeup? Please say something!"
"No. You're just really beautiful." Sa han och fortsatte kolla djupt in i mina ögon.

Jag kollade in i de gröna ögonen som hade blåa nyanser i ögonen. Man såg att hon var generad. Hennes kinder var rosa aktiga. Hon gömde sitt ansikte med hjälp av sina händer. Jag drog bort hennes händer.
“Don’t.” Sa jag och log mot henne. Hon tog bort sina händer och kollade bort.
Jag började prata för att avbryta den pinsamma tystnaden.
“What’s the time?” Frågade jag henne och hon flipprade upp sin mobil och tryckte på knappen, klockan visade sig 02.37.
“02..37” Sa hon medans hon kollade på mig snabbt och vände sedan blicken.
“Do you wanna join me home or are you staying here alone?” Frågade jag henne, hon såg fundersam ut men svarade därefter ett ja. Vi gick genom de tysta gatorna.
När vi kom fram till lägenheten så letade jag fram mina nycklar och stoppade in nyckeln i hålet.
När vi kom in så ledde jag henne till vardagsrummet och satte på tvn.
“Do you want something?” Frågade jag med ett trött leende.
“Yes, something to drink.” Svarade hon tillbaka och kollade på mig snabbt.
Jag hade bara cola så jag tog det och gick ut till vardagsrummet igen. Jag tog fram 2 filmer. The grunge och Taken. Jag tog en film i en varsin hand och gömde dem.
“Choose one hand, right or left?” Fråga jag henne med ett flin.
“Left” Sa hon. Det blev The grunge.
“Damn it!” Sa hon och skrattade. Innan vi startade filmen så gick vi till köket och poppade popcorn. Vi gick tillbaka till vardagsrummet och satte på filmen.


Jag hatade skräckfilmer och ville inte kolla men jag tvingade mig själv.
Vi hade filtar och kuddar runt om kring oss och jag och Harry kramade om varandra. Han var riktigt gosig faktiskt, som en nallebjörn.
Jag blev bara tröttare och tröttare, tillslut så kunde jag inte hålla mig nå mera så jag la mitt huvud försiktigt mot Harrys bröstkorg. Jag kunde höra hur hans hjärta dunkade.
Vi betedde oss som ett riktigt kärleks par just nu men vi är bara vänner. Plötsligt så kände jag att Harry ryckte till.
“What happend?” Frågade jag honom och blev förvånad.
“Oh, notning. I was just a little bit scared.” Sa han blygt. Jag började genast skratta åt det han sa. Vi båda började skratta och sedan låg vi på varandra.

När jag kollade klockan så var den 04.11. Vi låg och pratade när filmen var slut, vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det kändes verkligen som att jag och Harry var vänner som hade känt varandra i år. Efter allt pratande så var vi båda riktigt trötta och sa god natt till varandra.


 

Kommentarer
Postat av: jjosefin

Meeeer!!!!!

Svar: Uppe en del 2 nu :)
ffaboutonedirection.blogg.se

2013-06-02 @ 01:09:05
Postat av: Anonym

Awesome meeeer:)

Svar: Tack, vad glada vi blir ! :)x
ffaboutonedirection.blogg.se

2013-06-02 @ 08:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0