Prolog "My life as a heartbreaker"

My life as a heartbreaker

Jag går in i den stora folkmassan där alla står och dansar i takt till musiken.
Alla står tätt intill varandra.
Jag känner två stora händer som tar tag i min midja och dansar med mig, jag vänder mig om för att kolla vem det är. Framför mig så ser jag en kille med stylat hår, luggen ligger på en sida och han har mörkblåa ögon som kollar djupt in i mina ögon.
Den okända killen tar tag i min hand och leder mig bort mot en ledig soffa, hans kropp lutar sig fram, han tvekar inte utan han börjar med att kyssa mig, jag känner att han vill in med tungan och jag gör samma sak. Han har sina händer på min rygg och fortsätter ner till min midja, jag har mina händer på hans nacke.
Vi slutade med vårat och presenterade oss.
-Lucas. Sa killen trevligt och log.
-Ellie. Svarade jag tillbaka lika trevligt.
Lucas tog tag i min hand igen och ledde mig till baren. Vi satt där och drack våra drinkar.

Festen var slut och jag och Lucas hade skiljts åt för länge sedan.
Jag gick vingligt längs den tomma och tysta gatan. Man hörde några djupa skratt bakom mig, jag tänkte att de bara var några personer från festen.
När jag vänder mig om för att kolla så ser jag 3 stora killar, alla har stora kroppsbyggnader.
-Hey! Where’re you going? Sa en av de stora killarna.
-On my way home. Svarade jag snabbt och insåg att det inte var några som jag kände.
Jag började jogga för att komma längre ifrån de men jag hör tunga steg bakom mig som kommer närmre och närmre.
-Don’t leave us! Sa en av de stora killarna.
Jag började springa ifrån de, jag svängde in i ett ställe där det sedan tog stopp för att det var stängsel där.
Jag vände mig om och såg de komma närmre.
De puttade mig mot stenmuren och började misshandla mig.
Efter ett tag så hörde jag ett högt skratt.
Nu hade jag chansen att få hjälp.
-Help me Somes… Hann jag säga innan en av de stora killarna höll för min mun.
Jag kände därefter ett hårt slag mot magen.

Sedan kom det jag hade längtat efter, hjälp.
Jag fångade en av killarnas uppmärksamhet, killen som hade lockar i sitt bruna hår och var riktigt lång, den andra killen hade blont hår med bruna nyanser i och den killen var kortare än den andra.

 


Här är prologen för er som inte har läst den ! :)
Kapitel 1 är ute snart.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0